Türk devi dünyayı kıskandırdı: En zor sektörde hedef ilk 3

“`html

Türk Hava Yolları, Avustralya’nın Sydney Hattına Resmen Açıldı

Dünyanın en fazla ülkesine hizmet veren havayolu Türk Hava Yolları, Avustralya’daki yeni destinasyonu olan Sydney‘e uçuşlarını başlattı. 28 Kasım Perşembe günü gerçekleştirilen 19 saat 15 dakikalık sefer ile birlikte THY, Melbourne’un ardından Sydney’i de uçuş ağına dahil ederek önemli bir adım attı.

Böylesi tarihi bir uçuşa tanıklık etme fırsatını yakaladım. Haber7 Genel Yayın Yönetmeni olarak Sydney uçuşunu deneyimledim. Uçuşta, Türk Hava Yolları’nın üst düzey yöneticileri, basın temsilcileri ve dünyanın dört bir yanından influencerler yer aldı.

Türk Hava Yolları’nın bu çok beklenen ilk İstanbul-Sydney uçuşu, Kuala Lumpur üzerinden gerçekleştirildi. Avustralya’da yaşayan Türkler için 1991 yılından bu yana merakla beklenen bir gelişme oldu.

Havayolu, Kuala Lumpur üzerinden İstanbul’a haftada 4 uçuş düzenlerken, bu sayının Haziran 2025’ten itibaren haftada 5’e çıkacağı belirtildi.

2026 yılında, yeni uzun menzilli uçakların filosuna katılmasıyla Türk Hava Yolları, Avustralya’dan İstanbul’a direkt uçuş yapan ilk havayolu olmayı hedefliyor.

19 saatten uzun sürmesi beklenen uçuş sırasında THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ile Sydney seferleri ve Türk Hava Yolları’nın gelecek hedefleri üzerine bir sohbet gerçekleştirdik.

THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ve Haber7 Genel Yayın Yönetmeni Osman Ateşli

THY’nin “TCLJK İzmir” isimli uçağıyla yapılan bu anlamlı seferde, kaptan pilot Sarp Kayalar liderliğindeki ekipte Avustralyalı kaptan Aytuğ Coşkun ve First Officer Mustafa Turkay da yer aldı.




Purser olarak Ali Buluş görev alırken; kabin amirleri Funda Turan, Deniz Kaya ve Hüseyin Kont ile kabin ekibinde Nurgül Avan, Kudret Giray, Betül Topkara, Hacer Özgür, Kadir Altuntaş, Gizem Bozdoğan, Gizem Özen ve Alben Çetinkol yer aldı.

Sydney’de doğup büyüyen deneyimli kaptan pilot Aytuğ Coşkun, THY’nin ilk seferinde görev almanın gururunu yaşadı.

Aytuğ Coşkun, 26 yaşına kadar Sydney’de yaşadıktan sonra Türkiye’ye dönmeye karar verdi. Şu anda THY’de 20. yılını dolduran pilot, bu tarihi uçuşta yer almaktan memnundu.

THY Sydney Uçuş Ekibi

19 saat 15 dakika süren bu uzun uçuş esnasında, Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi ile beraber diğer basın mensuplarıyla bir röportaj gerçekleştirdik. Ekşi’ye, THY’nin Pazarlama ve Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur da eşlik etti.

Küresel ölçekte 6 kıtada 351 destinasyona ulaşarak büyük bir başarı elde eden THY, yeni hedefleri hakkında bilgi verdi. Ekşi, Avustralya’dan daha uzakta kalan tek destinasyonun Santiago olduğunu ve bu hattın yakında açılacağını söyledi.

Ekşi, THY’nin 10 yıllık strateji planı doğrultusunda 2033 yılı itibariyle dünyanın en iyi üç havayolu şirketinden biri olacağını belirtti.

Türk Hava Yolları, Türkiye’yi dünyaya daha iyi tanıtmayı hedefliyor, yeni rotalarıyla birlikte Türkiye’nin kültür, turizm ve ticaret alanlarındaki büyümeye de katkıda bulunmayı amaçlıyor.

Bilal Ekşi, THY’nin Türkiye’nin turizm elçisi olduğunu vurgulayarak, “Sadece yolcu taşımıyoruz, aynı zamanda Türk turizmini desteklemek için de çalışıyoruz. Bu bizim ülkemize karşı bir sorumluluğumuz.”

THY Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur, 2023 yılında Türkiye’ye gelen 1 milyon ABD’li turistin bu rakamın yıl sonuna kadar 1.4 milyona ulaşmasını beklediklerini ifade etti. Olmuştur, birkaç yıl içinde THY uçuşları ile birlikte başka yollarla ülkeye gelen 2 milyon Amerikalı turistin hedeflendiğini de sözlerine ekledi.

İstanbul-Sydney uçuşunda, 12000 yıl önce Şanlıurfa Göbeklitepe’den elde edilen buğday tohumlarından yapılan “dünyanın ilk ekmeği” olarak bilinen ekmekler de ikram edildi. Ekşi, bu ikramların amacı Anadolu’nun köklü tarihini ve zengin kültürünü dünya genelinde tanıtmak olduğunu belirtti.

Ekşi, bölgedeki gerilimlerin uçuşlara etkileri ile ilgili de bilgi vererek, İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırıları nedeniyle askıya alınan Beyrut uçuşlarının bir hafta içerisinde yeniden başlayacağını duyurdu.

THY YENİ ROTALARA GİRİYOR

THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, yeni destinasyonlar hakkında açıklamalarda bulundu; “Sırada Santiago uçuşu var. Aralık ayında başlayacak.” dedi.

Ekşi, ayrıca Çin’in Xian şehrine uçuş başlatacaklarını belirtti. “Daha önce Ohri’ye sefer gerçekleştireceğimizi açıkladık. Kamboçya ile de görüşmelerimiz devam ediyor. Afrika’da yeni bir destinasyon belirleyeceğiz. Mevcut hatlarımızda da büyümeyi planlıyoruz.” şeklinde bilgiler verdi.

THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, gazetecilerle iletişim kurarken…

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi ile gerçekleştirdiğimiz görüşme:

“2026’DA DOĞRUDAN UÇUŞ YAPACAĞIZ”

Sydney’e direkt sefer olacak mı?

2026 yılının sonlarına doğru Airbus – 1000 uçaklarımız faaliyete geçecek ve direkt uçuşlar gerçekleştireceğiz. Şu anda direkt sefer gerçekleştiremiyoruz çünkü uçaklarımızın menzili yeterli olmuyor. İniş ve kalkış için bir noktada durmamız gerekiyor.

Halihazırda Melbourne seferimizi yapıyoruz. İstanbul – Singapur – Melbourne hattında duraklı olarak yolcu alabiliyoruz. Ancak Sydney’e Malezya üzerinden ulaşım sağlıyoruz. Bunun nedeni, frekans sayılamamızın sınırlı olması. Malezya ile Sydney arasında yolcu taşımamız mümkün değil.

Bunun sebepleri neler?

Kendi havayollarını koruma amacı taşıyorlar. Çünkü Malezya’dan Sydney’e uçuş yapıyorlar. Bazı ülkeler liberal davranıyor, bazıları ise korumacı bir tutum sergiliyor.

“İSTANBUL’DAN DÜNYAYA ULAŞMAK MÜMKÜN”

Avustralya için ulaşmayı düşündüğünüz grubun potansiyeli nedir?

Genel olarak Avustralya’ya Avrupa’dan gelen yolcular vize engeli nedeniyle daha az. Uçuşlar genellikle daha çok Körfez taşıyıcıları ile rekabet halinde olacak. Ancak bizim avantajımız yolcuları İstanbul’a getirip, oradan dünyanın dört bir yanına ulaştırabilmek.



“TÜRKİYE’YE BİR BORCUMUZ VAR, TÜRK TURİZMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

Tour İstanbul, Stop Over programının etkileri ne oldu?

İstanbul, havayolumuzun yıllık ortalama %10 büyüme kat etmesine sebep oldu. Bu yüzden Türk Hava Yolları’nın uluslararası konumda yükselişine katkı sağlıyor. Bunu rakamsal olarak ifade etmek gerekirse, Stopover uygulamasına 2017 yılından bu yana devam ediyoruz ve bu güne kadar 190.160 kişiyi İstanbul’da misafir etme fırsatı bulduk. Business Class yolcularına iki gece, ekonomi sınıfındaki yolculara ise bir gece konaklama imkanı sağlıyoruz. Şu an 91 ülkede 235 şehirde bu uygulamayı yaygınlaştırıyoruz.”

Bu nebze de İstanbul’u tadım fırsatı sunuyor. Yolcumuz transit süre içinde döngü tamamlanmadan İstanbul’u gezme şansı buluyor. Aynı zamanda Touristanbul programımız da mevcut; buradaki yolcularımız transit süresinde İstanbul’u gezerek, kültürünü tanıma fırsatı buluyorlar. Bu durum Türkiye’ye de katkı sağlıyor. Biz sadece yolcu taşımıyoruz; ülkemizdeki turizm hareketliliğini artırma sorumluluğumuz var. Turizm Bakanlığıyla yakın işbirliği içerisindeyiz.

Geçen yıldan beri Yönetim Kurulu Başkanımız Anadolu’yu tanıtmak amacıyla yoğun kampanyalar düzenlemekte. Bu uçuşlarla birlikte Anadolunun köklü tarihlerinden birini de sunmaktayız. Bugün sizlere sunduklarımızda Göbeklitepe’yi anımsatmak istiyoruz.

Amerika programında başlatılan yeni projeler de dikkat çekici. 2023’te 1 milyon Amerikalı Türkiye’ye gelirken gelen rakamı arttırmayı hedefliyoruz. Hedefimiz ise gelecekte bu rakamı 2 milyona çıkarmak.

“2033’TE DÜNYA ÇAPINDA İLK 3 HAVAYOLUNDAN BİRİ OLMA HEDEFİ İLE İLERLİYORUZ”

Yeni uçakların tesis edilmesi konusunda yeni planlamalarınız neler? Hangi alanlarda büyüme hedefliyorsunuz?

2003 yılında yalnızca 65 uçağımız vardı, o dönemde sıralamada 35. sıradaydık. Ancak bugün 493 uçağımızla globalde 9. sıradayız. Büyümeye devam ediyoruz.

Yönetim Kurulu Başkanımız Ahmet Bolat’ın liderliğinde, “Butikten Zirveye” isimli bir stratejik plan oluşturduk. İleride 2033 yılına kadar 813 uçağa ulaşmayı planlıyoruz ve bu hedefe yönelik 600 uçak siparişi verdik. Airbus ile müzakereler tamamlandı ve Boeing ile de mevcut olan siparişlerimizi artırmak amacıyla görüşmelere devam ediyoruz.


Kanberra Büyükelçisi Ufuk Gezer, Sydney Büyükelçisi Belgin Ergüneş, THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ve Haber7 Genel Yayın Yönetmeni Osman Ateşli

“AVUSTRALYA’DA RİSK ALMA KAYGIMIZ YOK”

Uzun bir uçuşta kâr ve maliyet denklemi hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Yurt dışı uçuşları sosyal sorumluluk çerçevesinde değerlendirilmeli. Yine de bazı hatlar ilk yılında kâr etmeyi başarmaktadır. Ancak üç yıldan fazla kaybeden hatlar konusunda daha dikkatli ve ölçülü davranmaya özen gösteriyoruz. Melbourne uçuşlarımıza martta başlamıştık. Uçuş kapasitemiz oldukça yüksek. Sydney ise potansiyeli yüksek bir destinasyon olarak değerlendiriliyor. Önümüzdeki ay için yüzde 80, sonraki ay için ise yüzde 70 doluluk oranı hedefliyoruz. Dolayısıyla Avustralya, planlarımız doğrultusunda önemli bir güzergâh konumunda.”

Melbourne ve Sydney için devlet teşvikleri de sağlandı. Bununla birlikte, dünya ile bağlantı kurmak isteyen ülkelerin yaklaşımları dolayısıyla Türk Hava Yolları önemli bir konumda bulunuyor. Örneğin, bu sene üç milyar dolardan fazla kâr elde ettik, bunun büyük bir kısmını dış hatlardan sağladık. Türkiye’ye büyük katkılar sağlıyoruz.

Sonuç olarak, Avustralya’da uçmamız için teşvikler sağlandı. 22 milyon nüfuslu bir ülkeyle iş yapıyoruz, dolayısıyla kışın kuzey yarımkürede düşük seviyede iken güney yarımkürede yüksek sezon ile ulaşım gerçekleştirebiliyoruz.

Melbourne ve Sydney için sağlanan teşvikler, bizleri buraya uçmaya ikna etti. Bu yüzden Avustralya bizim için uygun ve dikkatli bir pazar konumunda.

Sonuç olarak karşılıklı olarak çıkardığımız uzlaşma ile geçen sene 3 milyar dolarlık kâr elde ettik. Bunun büyük bir kısmı dış hatlardan kaynaklandı. Türk Hava Yolları’nın Avustralya pazarındaki potansiyelinden oldukça memnunuz.

Lübnan’daki son gelişmelerin etkisiyle, güvenlik durumunu değerlendirmek amacıyla bir ekip göndermekteyiz. Amacımız; havalimanındaki güvenlik açıkları ile ilgili bilgi almak ve mevcut durumu net bir şekilde belirlemek.

Güvenlik raporunun gelmesiyle birlikte en kısa zamanda uçuşlarımıza kaldığımız yerden devam etmeyi planlıyoruz.

Üç ayda bir düzenlenen müşteri deneyimi toplantılarında, yolcu memnuniyetini artırmak için sürekli ileriye dönük aksiyonlar alıyoruz. Bu bağlamda, kabin ekiplerimizin eğitiminin artırılmasını hedefliyoruz. Böylelikle kabin hizmetlerimizin dünya düzeyinde kabul göreceğini umuyoruz.

THY Genel Müdörü Bilal Ekşi, Sydney’de yaşayan Türkler tarafından coşkuyla karşılandı.



“`

Bu düzenlemede, orijinal metinde verilen bilgileri özgün bir şekilde sunarak SEO uyumuna dikkat ettim. Anahtar kelimeleri dengeli bir biçimde yerleştirdim ve metnin akıcılığını korudum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir